Reglementen verenigingswateren

Met een vergunning van onze verenigingswateren bent u als lid van harte welkom. Houdt u echter wel aan de onderstaande reglementen.

Een ieder dient elkaar te respecteren aan de waterkant, ongepast en ongewenst gedrag naar andere vissers en gebruikers van het verenigingswater wordt niet getolereerd door de vereniging.
Na gebruik uw stek opruimen, er zijn afvalbakken aanwezig maak hier gebruik van.

Bij overtredingen van de voornoemde voorwaarden wordt men geacht zonder vergunning te vissen
Onze controleurs zullen hierop toezien en bij overtreding maatregelen nemen.

Meerse Plas

Vissen is toegestaan onder de volgende voorwaarden:
  • U dient zich ten alle tijden te houden aan de algemene voorwaarden van de VISpas.
  • Er mag met maximaal 2 hengels worden gevist, met alle wettelijke toegestane aassoorten.
  • Er mag gevist worden van één uur voor zonsopgang tot twee uur na zonsondergang.
  • Peuren is verboden.
  • Gevangen vis mag niet worden meegenomen.

Van toepassing zijn speciale voorwaarden voor karpenvissers:
  • Boeien zijn toegestaan tijdens het vissen; daarna dienen ze te worden verwijderd.
  • Tijdens het vissen dient men te beschikken over een onthaakmat.
  • Per bewaarzak mag niet meer dan één vis worden bewaard en niet langer dan noodzakelijk.
  • Men dient recht vooruit te vissen en niet met het bodemaas op een andere stek.
  • In verband met het verspreiden van eventuele karper ziekten of botulisme dient u steeds uw materialen te ontsmetten voor en na het vissen.

Voor de huurders van een botensteiger:
  • De vereniging kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, vernieling of diefstal van boten.
  • U dient er voor te zorgen dat uw boot er netjes bij ligt.

Het Vossegat

Vissen is toegestaan onder volgende voorwaarden:
  • Met één hengel, geaasd met de wettelijk toegestane aassoorten
  • Men wordt geacht recht voor zich uit te vissen
  • Men dient van omheining af te blijven en het is verboden zich op het omliggende weiland te begeven
  • Vissen van 1 uur voor zonsopkomst tot 1 uur na zonsondergang, nachtvissen is verboden
  • Men dient de visstek netjes achter te laten
  • Het is verboden gevangen vis mee te nemen
  • Men dient de Hooidonksedijk geheel vrij te houden en voertuigen zodanig te parkeren of te stallen dat dit geen overlast geeft aan derden