In memoriam Jan van Zandbeek

Vrijdag, 13 april 2018

Met leedwezen hebben wij kennis genomen van het overlijden van ons bestuurslid Jan van Zandbeek. Op dinsdag 3 april was de uitvaart van Jan, waarbij het bestuur van EDHV aanwezig was. Tijdens deze dienst werd door Remco van der Heijden een woord van dank aan Jan gericht, dit kunt u lezen in het nieuwsbericht.

Ik sta hier namens de Eerste Dungense Hengelsport Vereniging. Een vereniging waar Jan veel voor heeft betekend.
Jan is 55 jaar lid geweest van de vereniging.
In die tijd is hij 54 jaar bestuurslid geweest.
Hij heeft diverse functies bekleed, waaronder 49 jaar die van penningmeester en 47 jaar als secretaris. Ook heeft hij de ledenadministratie voor zijn rekening genomen. Allen verantwoordelijke taken, die Jan zeer goed uitvoerde.

Naast deze functies is Jan ook 25 jaar wedstrijdleider voor EDHV geweest.
En ook voor de Nederlandse Hengelsportbond én de Hengelsportbond Oost Brabant is Jan 20 jaar actief geweest als wedstrijdleider.
Daarnaast ging Jan nog een vele jaren wedstrijden vissen met het vis korps van EDHV.

Zoals u leest heeft Jan zich enorm ingezet voor de hengelsport. En dit deed hij met veel plezier en op zijn manier.
Wie herinnert zich niet de serene rust wanneer je een vergunning ging aanschaffen.
Je kwam bij hem thuis binnen en meteen kwamen de klassieke klanken je tegemoet.
Jan schreef dan, met pen, de vergunning uit.
Daar zat hij dan tussen de stapel boeken met zijn postzegel collectie wat ook een grote hobby van hem was.
Die postzegels kwamen dan ook weer van pas bij het versturen van de post voor de vereniging.
Want wat hij dubbel in zijn collectie had werd gebruikt om de enveloppen te frankeren.

Ook toen de gezondheid van Jan achteruit ging bleef hij zich inzetten voor de vereniging.
Helaas ging het een jaar geleden niet meer en werden zijn taken overgenomen. Wel bleef Jan bestuurslid.
Wij zijn Jan dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor de vereniging en zullen hem enorm gaan missen.

Wij wensen de familie heel veel sterkte met dit groot verlies.