Jeugdwedstrijd 2023

Woensdag, 21 juni 2023

Op zaterdag 17 juni 2023 heeft de jeugd viswedstrijd van E.D.H.V weer plaatsgevonden.

Na een succesvolle hernieuwde editie vorig jaar, was de verwachting voor dit jaar groots. De steknummers waren dit jaar uitgezet aan de Vierkante Vijver in Sint-Michielsgestel, waar de tropische zon over het gehele water glinsterde.

Dit jaar was er wederom een mooie opkomst van 15 jeugdige vissers die hun dobbertje uit wilde gooien. In het begin van de wedstrijd leek het erop dat de vissen verkoeling zochten onder de fontein in het midden van de vijver, maar langzaam kwamen de vissen richting de zijkanten. Azend op wat eten, gingen de eerste dobbertjes onder.
Aan de kant van de woonwijk werden de eerste vissen gevangen door onder andere Sil Kappen, Raf van Hemmen en Sep Quinten. Maar de reactie aan de overkant van de vijver kwam van Dana Vissers, die de jongens wel eens wilde laten zien wat wedstrijdvissen inhoud. Uiteindelijk werden er over de gehele vijver voorntjes gevangen. Maar toen het eind van de wedstrijd naderde wist Raf van Hemmen ook nog een grote brasem uit het water te halen die bijdroeg aan de overwinning.

Nadat de wedstrijd eindigde, en de verfrissende waterijsjes op waren, ging het wedstrijdpeloton naar de prijsuitreiking bij Café Het Trefpunt in Den Dungen. Alle deelnemers ontvingen hier een prijs en de nieuwe jeugdkoning werd gekroond.

De vangsten waren dit jaar uitstekend, met in totaal een vangst van 45 vissen.
Uitslag (na loting):
1.Raf van Hemmen – 13 stuks
2.Sil Kappen – 9 stuks
3.Dana Visser – 9 stuks
4.Saf Visser – 6 stuks
5.Jelle Claassen – 3 stuks
6.Sam Kappen – 2 stuks
7.Jonas – 1 stuks
8.Sam Jacobs – 1 stuks
9.Sep Quinten – 1 stuks
10.Djevano – 0 stuks
11.Djani – 0 stuks
12.Mathijs – 0 stuks
13.Jurre – 0 stuks
14.Jens vd Donk – 0 stuks
15.Jens Hoornman – 0 stuks

Namens E.D.H.V willen we iedereen bedanken die aanwezig was bij de wedstrijd. Begin volgend jaar zal bekend gemaakt worden waar en wanneer de wedstrijd van 2024 plaats zal vinden. We zien iedereen graag volgend jaar terug voor nieuwe vangsten!