In Memoriam Hans Broeren

Donderdag, 22 juni 2023

Op 14 juni 2023 is Hans Broeren overleden. Hans was ongeneselijk ziek en heeft de strijd tegen die ziekte, hoezeer hij ook gevochten heeft, helaas niet kunnen winnen.

IN MEMORIAM Hans Broeren

Een mooi mens is van ons heengegaan

Met Hans verliezen wij als EDHV niet zomaar een lid, maar een bijzonder mens, die veel voor EDHV betekende. Hans heeft enkele jaren geleden zijn 50-jarig lidmaatschap nog mogen vieren

Hans, sportvisser in hart en nieren, was een zeer gewaardeerd lid van de wedstrijdcommissie en zorgde er onder andere elk jaar voor, dat er voor de vissers een mooi en gevarieerd wedstrijdrooster in elkaar gezet werd.

Als bij wedstrijden ‘s morgens de deelnemende vissers nog op een oor lagen, of hun visvoer nog af aan het maken waren, dan was Hans al aan de waterkant. Hij zette elke wedstrijd al vroeg de stek-nummers uit en maaide waar nodig nog even de stekken. Als de rest van de deelnemers aankwamen wist Hans al te vertellen hoe de stroming stond en of er wel of geen vis speelde.

Na de wedstrijd was het altijd Hans die de wegingen verzorgde. Hij was ook beheerder van alle materialen die nodig waren bij de wedstrijden. Kortom, Hans deed heel veel voor EDHV en dat met volle inzet. Hans was een supervrijwilliger zoals je er maar weinig hebt.

Maar bovenal was Hans een mensen-mens. Iedereen mocht hem graag. Hij stond altijd voor iedereen klaar en zorgde door zijn mooie humor en uitspraken altijd voor een goeie sfeer. Hans was begaan met anderen. Ook als er met iemand binnen EDHV iets aan de hand was, dan was Hans altijd een van de eerste die informeerde of op bezoek ging.

Hans, rust zacht, je was een prachtmens en wij gaan je bij EDHV enorm missen.